
Obowiązkiem każdego właściciela budynku jest posiadanie książki w wersji papierowej w formacie A4, powinna być wykonana w sposób trwały, zapewniający przydatność do użytkowania w całym okresie użytkowania obiektu oraz posiadać informacje o obiekcie takie jak:
- rodzaj obiektu i jego adres,
- Imię i nazwisko właściciela, zarządcy,
- protokół odbioru obiektu (numer i datę sporządzenia),
- pozwolenie na użytkowanie (nazwę organu, który wydał, numer i datę wydania),
- zmianę właściciela lub zarządcy (numer i datę protokołu przejęcia obiektu),
- wpis o rozpoczęciu i zakończeniu książki.
A więc, powinna być prowadzona przez cały czas użytkowania budynku, ALE pojawiła się możliwość prowadzenia książki e-KOB w systemie online co umożliwia nam platforma PBI Obiekty.
Po kontroli, krótko i na temat osoba upoważniona, zarządca lub właściciel, przepisuje dane z protokołu wraz z data usługi do wersji papierowej. W zależności od przeglądu (roczny lub 5 letni) w odpowiednią tabelę. Wpisy muszą być chronologiczne i czytelne.
Dzięki platformie i e-KOB, możesz samodzielnie uzupełnić książkę papierową, a gdy będziesz chciał sprawdzić zalecenia z protokołu i umowy masz wszystko w jednym miejscu, o każdej porze i dowolnym miejscu. Nie musisz za każdym razem, gdy chcesz sprawdzić np. co podczas przeglądu zostało wskazane do poprawy/naprawy szukać wersji papierowej (a wiemy ze umieją się chować).
0 komentarzy